Tegenwoordig gaat veel verkoop verkeer via het internet, bijvoorbeeld via webshops, maar ook nadat er een advertentie gezien is op YouTube of Google. Het is zelfs zo dat 40% van kopers over de hele wereld, aangeeft dat hij of zij al minimaal een keer een aankoop heeft gedaan naar aanleiding van een YouTube advertentie. Als bedrijf zijnde kan je gebruik maken van Google CSS, wat een comparison shopping service is en geen codeer term, om goedkoper te kunnen adverteren op verschillende Google Platformen. Andere vergelijkingswebsites zoals Bigshopper, werken samen met Google CSS om zo een nog betere marketing mogelijkheid te bieden aan bedrijven.
Dit is Google Shopping
Om het maximale te halen uit een Google shopping campagne is het aan te raden om verschillende splitsingen of groeperingen te maken binnen de producten. Hoe meer deze met elkaar gemeen hebben, hoe gemakkelijker je er product filters of zoekwoorden aan kan koppelen. Dit betekend dan ook automatisch, dat een potentiële klant gemakkelijk jouw product zou kunnen vinden. Daarnaast is het een tip om het zoektermen rapport van Google goed te controleren. Afhankelijk van hoe jouw product feed in elkaar zit, zal Google het bij andere zoektermen laten zien aan de gebruiker. Het is dan dus praktisch om in deze lijst te kijken via welke woorden of zoektermen, mensen jouw producten ook echt vinden. Hier kan je dan vervolgens aanpassingen mee doen aan de gegeven informatie.
Dit moet gewoon goed gaan!
Om ervoor te zorgen dat alles goed gaat, is het maken van een relevante en correcte product titel van groot belang. Dit is hetgeen dat iemand snel zal zien en een eerste indruk zal geven over het product. Wanneer hier allerlei irrelevante woorden in voorkomen, wordt het niet alleen op de verkeerde plekken weergegeven, maar zullen mensen ook eerder geneigd zijn een product van de concurrent aan te schaffen.
